Результаты экспериментальных исследований тяговой динамики трактора ХТЗ-242К

  • Шаповалов Ю. К. ПАТ "Харківський тракторний завод ім. С. Орджонікідзе"
  • Мельник В. И. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
  • Антощенков Р. В. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
  • Антощенков В. Н. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
  • Кись В. Н. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
  • Цыганенко М. А. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
  • Качанов В. В. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
  • Галич И. В. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
Ключевые слова: трактор, динамика, тяговые характеристики, буксования, измерительная система

Аннотация

В роботі наведено результати тягових випробувань трактора ХТЗ-242К отриманих за допомогою вимірювальної системи динаміки і енергетики мобільних машин. Побудовано залежності буксування коліс, теоретичної, дійсної швидкостей і тягової потужності трактора від сили тяги на гаку. Визначено, що динамічні властивості трактора в значній мірі визначають його експлуатаційні та агротехнічні показники, тому із підвищенням енергонасиченості трактора цей вплив істотно зростає. Створення перспективних енергонасичених сільськогосподарських тракторів вимагає подальшого розвитку як методів досліджень, так і самих досліджень в області динаміки трактора. Встановлено, що до основних завдань динаміки трактора можна віднести ефективне використання потужності двигуна, рушання і розгін машинно-тракторного агрегату, плавність ходу, крутильні коливання в трансмісії. Визначено, що буксування ведучих коліс трактора одне з негативних явищ при взаємодії шини з поверхнею кочення. Для зменшення буксування і покращення економічних показників трактора застосовують здвоєні/строєні колеса або баластування. Експериментальні дослідження трактора включали підготовку техніки до досліджень; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К з одинарними колесами і баластом; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К зі здвоєними колесами і баластом; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К зі здвоєними колесами без баласту; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К з одинарними колесами без баласту. Дослідження проведено на одному агрофоні. Під час досліджень визначалися: сила тяги на різних передачах, дійсна швидкість руху, буксування рушіїв, динамічні радіуси коліс, тягова потужність, траєкторії руху трактора. Методику тягових випробувань виконано у відповідності до ДСТУ ГОСТ 7057:2003.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2020-01-13
Как цитировать
Шаповалов, Ю., Мельник, В., Антощенков, Р., Антощенков, В., Кись, В., Цыганенко, М., Качанов, В. и Галич, И. (2020) «Результаты экспериментальных исследований тяговой динамики трактора ХТЗ-242К», Научный журнал «Инженерия природопользования», (1(9), сс. 6-15. доступно на: http://enm.khntusg.com.ua/index.php/enm/article/view/25 (просмотрено: 3июль2024).
Выпуск
Раздел
Мобильные и стационарные энергосредства и их элементы

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)