Результаты экспериментальных исследований тяговой динамики трактора ХТЗ-242К
Аннотация
В роботі наведено результати тягових випробувань трактора ХТЗ-242К отриманих за допомогою вимірювальної системи динаміки і енергетики мобільних машин. Побудовано залежності буксування коліс, теоретичної, дійсної швидкостей і тягової потужності трактора від сили тяги на гаку. Визначено, що динамічні властивості трактора в значній мірі визначають його експлуатаційні та агротехнічні показники, тому із підвищенням енергонасиченості трактора цей вплив істотно зростає. Створення перспективних енергонасичених сільськогосподарських тракторів вимагає подальшого розвитку як методів досліджень, так і самих досліджень в області динаміки трактора. Встановлено, що до основних завдань динаміки трактора можна віднести ефективне використання потужності двигуна, рушання і розгін машинно-тракторного агрегату, плавність ходу, крутильні коливання в трансмісії. Визначено, що буксування ведучих коліс трактора одне з негативних явищ при взаємодії шини з поверхнею кочення. Для зменшення буксування і покращення економічних показників трактора застосовують здвоєні/строєні колеса або баластування. Експериментальні дослідження трактора включали підготовку техніки до досліджень; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К з одинарними колесами і баластом; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К зі здвоєними колесами і баластом; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К зі здвоєними колесами без баласту; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К з одинарними колесами без баласту. Дослідження проведено на одному агрофоні. Під час досліджень визначалися: сила тяги на різних передачах, дійсна швидкість руху, буксування рушіїв, динамічні радіуси коліс, тягова потужність, траєкторії руху трактора. Методику тягових випробувань виконано у відповідності до ДСТУ ГОСТ 7057:2003.