Еволюція двигунів локомотивів залізних доріг в Україні і світі: історичні аспекти

  • Криленко І. М. Факультет военной подготовки Национального технического университета «ХПІ», г. Харьков
  • Макогон Е. А. Факультет военной подготовки Национального технического университета «ХПІ», г. Харьков
  • Черепнєв І. А. Харьковский национальный технический университет сельского хозяйства им. П. Василенко, г. Харьков
  • Фесенко Г. В. Харьковский национальный университет городского хозяйства им. А.Н. Бекетова, г. Харьков
  • Вінокуров Н. А. Харьковский национальный технический университет сельского хозяйства им. П. Василенко, г. Харьков
  • Іванова О. П. Харьковский национальный технический университет сельского хозяйства им. П. Василенко, г. Харьков
Ключові слова: залізничний транспорт, безвідходна енергетика, локомотив, парова машина, навчання залізничників, паровий двигун

Анотація

У статті проведено дослідження окремих аспектів розвитку залізничного транспорту на території України і підготовки кадрів залізничників. Представлений ретроспективний огляд паровозобудування від перших парових машин до сучасних газогенераторних двигунів, формування залізничного транс- порту майбутнього. Сучасна конфігурація залізничної колії України в основному сформувалася ще в складі Російської Імперії, чому сприяло географічне положення краю, його природні багатства. Авторами розглянуті кілька варіантів підвищення ефективності функціонування і зниження витрат на паливо і енергію в загальному обсязі експлуатаційних витрат залізниць. Аналіз даних за загальним обсягом випуску паровозів заводами Російської Імперії показує, що найбільша кількість паровозів було випущено саме в Харкові. Слід зазначити, що основною пробле- мою для українських залізниць в даний час є не стільки зменшення локомотивного парку в цілому, а значний його знос. Проведений аналіз розподілу рухомого складу по роках випуску свідчить про істот- не недовикористання потенціалу залізниць країни в XXI столітті. Більш кращим може виявитися варіант розробки мультипаливного залізничного локомотива. Результати досліджень довели, що парова машина здатна працювати практично на будь-якому паливі, яке згорає: торф, вугілля, нафта, мазут, дрова, тощо і т. Сучасний рівень розвитку науки і техніки дозволяє, використовуючи нові технологічні рішення повернутися до ідеї парового двигуна, як в енергетиці так і на транспорті. Харків з його унікальною виробничою базою і науковою школою може стати лідером у формуванні екологічно чистої і безвідходної енергетики та залізничного транспорту України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-01-22
Як цитувати
Криленко, І., Макогон, Е., Черепнєв, І., Фесенко, Г., Вінокуров, Н. і Іванова, О. (2020) «Еволюція двигунів локомотивів залізних доріг в Україні і світі: історичні аспекти», Науковий журнал «Інженерія природокористування» , (2(4), с. 6-23. доступний у: http://enm.khntusg.com.ua/index.php/enm/article/view/197 (дата звернення: 23Грудень2024).
Розділ
Мобільні і стаціонарні енергозасоби та їх елементи

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають