Птахи як фактор небезпеки авіатранспорту. Короткий історичний огляд і постановка задачі

  • Дубницький В. Ю. Харьковский институт ГВУЗ «Университет банковского дела», г. Харьков
  • Фесенко Г. В. Харьковский национальный университет городского хозяйства им. А.Н. Бекетова, г. Харьков
  • Черепньов І. А. Харьковский национальный технический университет сельского хозяйства им. П. Василенко, г. Харьков
  • Макогон О. А. Военный институт танковых войск Национального технического университета «Харьковский политехнический институт, г. Харьков
  • Кірієнко М. М. Харьковский национальный технический университет сельского хозяйства им. П. Василенко, г. Харьков
Ключові слова: небезпеки від птахів, зіткнення з птахами, літальний апарат, етапи польоту, висота польоту, електромагнітні випромінювання

Анотація

Авіаційний транспорт має позитивну динаміку зростання, і є основним видом транспорту під час перевезення людей на значні відстані. Незважаючи на те, що авіаційний транспорт за основними показниками вважається одним з найбезпечніших видів транспорту, авіаційні події, як правило, призводять до загибелі пасажирів і членів екіпажу. Розробляючи заходи, спрямовані на зниження кількості льотних пригод, необхідно брати до уваги орнітологічний фактор, який може привести до катастрофи літака будь-якого класу. Розглянуто історичні аспекти проблеми вивчення ймовірності зіткнення літального апарату з птахами. Наведено хронологію формування комітетів по небезпеки птахів для літаків. Розглянуто розподіл випадків потрапляння птахів за місцем удару для цивільних літаків. Наведено добовий розподіл випадків зіткнень літаків з птахами як результат сукупності факторів біологічного і технічного походження. Показано сезонний розподіл випадків зіткнень літаків з птахами. Відзначено, що зіткнення реєструються найбільш часто в кінці літа і у першій половині осені. Проаналізовано розподіл видів птахів за частотою зіткнень з літаками. Показано, що основну небезпеку для літаків становлять голуби, граки, шпаки, качки, чайки і лелеки. Проаналізовано розподіл подій зіткнень повітряних суден з птахами за класами літаків. Встановлено, що найбільш часто птахи зіштовхуються з літаками 2 класу, що мають масу 30 – 75 тонн. Досліджено розподіл зіткнень літаків з птахами залежно від режиму їхнього польоту. Виявлено, що переважна кількість випадків зіткнень з птахами відбувається на низьких висотах. Висловлено припущення про те, що одним з факторів, що провокують зіткнення птахів з літаками, є вплив на їх організм електромагнітних випромінювань бортових і наземних радіолокаційних станцій, які експлуатуються в районі аеродромів. Обґрунтовано необхідність розробки методики оцінки ймовірності зіткнення літального апарату з птахами з використанням способів моделювання рідкісних подій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-01-14
Як цитувати
Дубницький, В., Фесенко, Г., Черепньов, І., Макогон, О. і Кірієнко, М. (2020) «Птахи як фактор небезпеки авіатранспорту. Короткий історичний огляд і постановка задачі», Науковий журнал «Інженерія природокористування» , (1(9), с. 115-131. доступний у: http://enm.khntusg.com.ua/index.php/enm/article/view/86 (дата звернення: 23Грудень2024).
Розділ
Якість, стандартизація, безпека, екологічність та ергономічність машин і техно

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають