Шляхи зниження віброакустичного навантаження на операторів транспортних засобів

  • Заіченко В. І. Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова
  • Черепньов І. А. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка
Ключові слова: звук, шум, інфразвук, частота власних коливань, шкідливий вплив, транспортні засоби, низькочастотні коливання, звукопоглинання, жорсткість конструкцій

Анотація

Віброакустичний вплив на працюючих один із шкідливих факторів виробничого середовища, який є причиною не тільки професійних захворювань, а й травматизму на виробництві. Найбільшу інтенсивність інфразвукових і звукових коливань створюють машини і механізми, які мають поверхні великих розмірів. До них відноситься і транспортні засоби, які в робочому режимі випромінюють рівні інфразвуку на 10-20 дБлін вище нормативних значень, а в звуковому діапазоні – на 10-15 дБА. В рамках дослідження авторами запропонований алгоритм розрахунку частот власних коливань обшивки рами огороджень кабін та її гармонік з урахуванням приєднаної маси, тобто з шаром дрібно пористого матеріалу. Отримані результати дозволять визначати дійсні частоти власних коливань обшивки рами і приймати її жорсткість при конструюванні такою, щоб уникати резонансних явищ, тим самим знизити рівні віброакустичного навантаження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-01-20
Як цитувати
Заіченко, В. і Черепньов, І. (2020) «Шляхи зниження віброакустичного навантаження на операторів транспортних засобів», Науковий журнал «Інженерія природокористування» , (1(7), с. 97-103. доступний у: http://enm.khntusg.com.ua/index.php/enm/article/view/131 (дата звернення: 23Грудень2024).
Розділ
Якість, стандартизація, безпека, екологічність та ергономічність машин і технологій