Експериментальні дослідження ґрунтообробного МТА
Анотація
У роботі наведені результати експериментальних досліджень ґрунтообробного МТА у складі трактора МТЗ-3022ДЦ.1 і чизельного плуга. Основними критеріями ефективності тракторів сільськогосподарського призначення є тягова потужність або тяговий ККД. Тому зусилля, відповідне максимальному тягової потужності або тяговому ККД, є оптимальним, а робота трактора з таким зусиллям забезпечує йому максимальну продуктивність і паливну економічність.Численними дослідженнями встановлено вплив буксування коліс трактора на експлуатаційно-технологічні показники роботи машинно-тракторного агрегату (МТА): зниження продуктивності і прохідності, підвищення питомої витрати палива, знос шин; негативний вплив на фізико-біологічні властивості ґрунту (відхилення від оптимальних характеристик ґрунтів, таких як твердість, пористість, структура, щільність). До основних причин, що викликають буксування коліс, відносяться коливання тягового навантаження МТА і сили опору його руху.За кількома критеріями: тягово-зчіпним якостям, енергетичним витратам на буксування та якісними показниками ґрунту, визначається максимально допустима величина буксування. Його допустимі значення по зазначеним критеріям різні, тому визначення величини буксування трактора є досить складним завданням, що не має однозначного вирішення і вимагає вивчення взаємодії рушіїв з ґрунтом.Таким чином, питання підвищення ефективності роботи колісного трактора при виконанні технологічних операцій за рахунок зниження енергетичних втрат при буксуванні і зминання ґрунту колісними машинами актуальний і має важливе практичне значення. Удосконалення та докорінне поліпшення матеріально-технічної бази сільськогосподарських підприємств різних форм господарювання сприятиме успішному виконанню завдань щодо збільшення виробництва продукції рослинництва та тваринництва, поліпшенню її якості, підвищенню продуктивності праці в сільському господарстві. Вимірювальна система дозволяє визначати буксування, швидкості обертання коліс, колінчастого валу двигуна та валу відбору потужності, витрату палива, кут повороту рульового колеса, кут злому піврам трактора або кут повороту керуючих коліс, поточне положення МТА на полі та дійсну швидкість руху