Удосконалення методу діагностування рульового управління шарнірно-зчленованої машини
Анотація
Запропоновано удосконалений метод діагностування рульового управління шарнірно-зчленованої колісної машини, що істотно впливає на безпеку її використання, на основі використання кутових прискорень секцій в площині дороги в якості діагностичного параметра. Отримана залежність для визначення кутових прискорень для випадку довільної установки двох датчиків мобільного реєстраційно- вимірювального комплексу на машині, що дозволяє підвищити точність вимірювань. Згідно з запропонованим підходом була розроблена програма-методика діагностування працездатності рульового управління на прикладі шарнірно-зчленованих колісних тракторів. Проведені експериментальні дослідження з діагностування рульового керування колісних машин з номінальним тяговим зусиллям 35 кН з різним напрацюванням (від 30 до 6000 годин роботи). Отримані за допомогою мобільного реєстраційно-вимірювального комплексу лінійні прискорення, для підвищення точності, фільтрувалися за допомогою фільтра Баттерворта. Результати експериментальних досліджень на тракторах з різним напрацюванням описується експоненціальним законом розподілу випадкових величин. Порівняння отриманих результатів для машин з суттєвими напрацюваннями з номінальними значеннями діагностичних параметрів, отриманими для нової машини, дозволяє оцінити технічний стан гідрооб’ємного рульового управління в процесі експлуатації. Проведені експериментальні дослідження показали, що при напрацюванні до 6000 годин діагностичний параметр може зменшуватися до 15%. Отримані результати можуть бути використані при ремонті та експлуатації шарнірно-зчленованих колісних машин.