Удосконалення пневматичних шин для колісних тракторів

  • Пархоменко С. Г. Азово-Черноморский инженерный институт - филиал ФГБОУ ВО Донского государственного университета (г. Зерноград, Россия)
Ключові слова: пневматична шина, деформація, коефіцієнт корисної дії, площа контакту, грунт, ущільнення

Анотація

Стаття присвячена розробці ефективної методики визначення оптимального поєднання параметрів внутрішньої будови тракторних пневматичних шин. Одним з факторів, що впливає на показники функціонування машинно-тракторних агрегатів, є досконалість рушіїв, серед яких колісні є домінуючими. Оптимізація параметрів пневматичної шини як однієї з ланок коливальні системи і основного елемента колісного рушія є одним з напрямків підвищення ефективності функціонування машинно-тракторних агрегатів. Дослідження виконані з метою розробки ефективної методики визначення пружно-демпфуючих, деформаційних, тягових характеристик тракторних пневматичних шин, що дозволяє коректно порівнювати різні їх варіанти. У процесі експериментальних досліджень-ний вивчалися характеристики пневматичних шин розміру 16,9-30 радіальної і діагоннально-паралельної конструкції. Шинний тестер дозволяє виконати визначення необхідних показників в реальних умовах експлуатації. Розроблена методика досліджень дозволяє визначати необхідні характеристики пневматичних шин, виконувати порівняння різних варіантів. Деформаційні характеристики пневматичних шин в загальному випадку їх навантаження показують, що вони відчувають поздовжнє, крутильне і радіальну деформації. Наявність у серійної шини 16,9R30 на відміну від досвідченої 16,9-30ДП радіальної деформації, спрямованої від осі колеса в зоні перед поверхнею контакту при провідному режимі кочення, обумовлює в ній великі гістерезисна втрати. Експериментальні тягові характеристики пневматичних шин свідчать про більше ККД діагонально-паралельної шини 16,9-30ДП (на 9,2%) і меншій її буксовании, що визначає менше стирання грунту даним типом шин. Встановлено, що застосування дослідних шин 16,9-30ДП зменшує уплотняющее вплив агрегату на ґрунт. Приріст тягового опору по сліду колеса становить 47,5% і 27,9%, відповідно, з серійної і досвідченою шинами. Визначено оптимальні параметри діагонально-паралельної шини: слойность каркаса – 6, кут нахилу ниток корду до меридіану в найширшому місці – 33,4о, внутрішній тиск повітря – 0,0995 МПа.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-01-27
Як цитувати
Пархоменко, С. (2020) «Удосконалення пневматичних шин для колісних тракторів», Науковий журнал «Інженерія природокористування» , (1(11), с. 24-30. доступний у: http://enm.khntusg.com.ua/index.php/enm/article/view/247 (дата звернення: 23Грудень2024).
Розділ
Мобільні і стаціонарні енергозасоби та їх елементи