Розвиток соціального інтелекту як складова психолого-педагогічної підготовки фахівців при вивченні безпеки життєдіяльності у військовому виші

  • Макогон О. А. Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету «ХПІ»
  • Дичко О. О. Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету «ХПІ» (м. Харків, Україна)
  • Кірієнко М. М. Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. П. Василенка
  • Білим П. А. Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова
  • Новік С. А. Національний технічний університет «ХПІ»
Ключові слова: психолого-педагогічна підготовка, розвиток соціального інтелекту, кореляційна плеяда, загально-навчальні навички

Анотація

Професійна діяльність військовослужбовців передбачає не тільки запобігання небезпеки, відповідальність за життя людей, а й вимагає від нього відповідного рівня нервово-психічного стану, адекватності та успішності соціальної взаємодії. У військовому виші безпека життєдіяльності не є профільною дисципліною, тому офіцер-командир в ході психолого-педагогічного спілкування стикається з необхідністю експрес-вивчення індивідуальних психологічних особливостей кожного військовослужбовця. В статті проведено дослідження залежності рівня соціального інтелекту індивіда і його психологічної підготовки до безпечної поведінки в стресовій або постстресової ситуації, а також визначаються основні методичні прийоми, необхідні для впровадження в освітній процес психолого-педагогічної підготовки майбутніх офіцерів. Одним з компонентів психологічної готовності до діяльності в екстремальних ситуаціях є соціальний інтелект, високий рівень якого сприяє подоланню екстремальних ситуацій. Кореляційний аналіз показників рівня вираженості навичок психолого-педагогічної підготовки і показників соціального інтелекту дає можливість зробити висновки про соціальний інтелект як важливу компоненту в підготовці майбутніх офіцерів, необхідну для збільшенні надійності та ефективності їх професійної діяльності, збереженню життя і здоров'я підлеглих. Якісне оволодіння психолого-педагогічними навичками тільки через підвищення соціального інтелекту в умовах військового вишу, як і будь-якого іншого закладу закритого типу, має специфіку. В якості методичного інструментарію пропонується розглянути комплекс заходів, спрямованих на розвиток загально-навчальних навичок курсанта. Показано, що їх розвиток знаходиться у невід’ємному кореляційному взаємовпливі з рівнем соціального інтелекту. Розвиток загально навчальних навичок сприяє послабленню кореляційного зв'язку соціального інтелекту з рівнем вираженості навичок психолого-педагогічної підготовки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-01-13
Як цитувати
Макогон, О., Дичко , О., Кірієнко, М., Білим, П. і Новік, С. (2020) «Розвиток соціального інтелекту як складова психолого-педагогічної підготовки фахівців при вивченні безпеки життєдіяльності у військовому виші», Науковий журнал «Інженерія природокористування» , (2(10), с. 115-121. доступний у: http://enm.khntusg.com.ua/index.php/enm/article/view/17 (дата звернення: 23Грудень2024).
Розділ
Якість, стандартизація, безпека, екологічність та ергономічність машин і технологій