Теоретичні розрахунки відносного додаткового витрат палива при відключенні циліндрів

  • Молодан А. О. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
  • Полянський О. С. Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
Ключові слова: автомобіль, відключені циліндри, економія палива, нерівномірність роботи двигуна, динаміка

Анотація

До питання про те, скільки найбільш вигідно відключити циліндрів двигуна, для ефективного використання потужності двигуна, для їх підтримки на колишньому рівні працюють циліндри необхідно збільшувати циклову подачу палива. При більшій циклової подачі працюють у циліндрах збільшується середнє індикаторне тиск і покращується процес згоряння. При відключенні частини циліндрів двигуна в процесі його роботи індикаторна потужність двигуна зменшується, в результаті чого знижується частота обертання колінчастого валу і крутний момент двигуна. Необхідність підвищення ефективності роботи двигуна в широкому діапазоні швидкісних і навантажувальних режимів сприяє як пошуку нових технічних рішень, так і розвитку раніше відомих, які добре себе зарекомендували. Це пов'язано в першу чергу з вимогами до паливної економічності та токсичності відпрацьованих газів, а в ряді випадків з необхідністю поліпшення перехідних процесів у двигуні із збереженням інших характеристик на колишньому рівні чи навіть їх покращення. Відключення циліндрів дозволяє іншим працювати більш ефективно. Якщо у восьмициліндровому двигуні чотири циліндра відключити, а все повітря, що проходить через дросельну заслінку, направити іншим чотирьом, їх навантаження зросте в два рази, а ККД підвищиться. Останнім часом в нашій країні і за кордоном підвищився інтерес до цього напрямку поліпшення економічних показників двигунів, особливо автомобільних двигунів, як відключення циліндрів (відключення палива) на холостому ходу і частковій навантаженні. Обґрунтовано, що економія палива на неодруженому ходу і при малих навантаженнях відключення частини циліндрів визначається залежністю індикаторного ККД від зміни навантаження. Представлений процес розрахунку ефективного відключення циліндрів в багатоциліндровому двигуні та його вплив на відносний додатковий витрата палива. Запропоновано метод визначення відносної додаткової витрати палива при відключенні циліндрів на багатоциліндрових двигунах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-01-16
Як цитувати
Молодан, А. і Полянський, О. (2020) «Теоретичні розрахунки відносного додаткового витрат палива при відключенні циліндрів», Науковий журнал «Інженерія природокористування» , (2(10), с. 14-18. доступний у: http://enm.khntusg.com.ua/index.php/enm/article/view/100 (дата звернення: 23Грудень2024).
Розділ
Мобільні і стаціонарні енергозасоби та їх елементи