Модель мехатронної системи управління виконавчим органом ЗТМ з GPS-інтенсифікатором
Анотація
Проаналізовано фактори, що визначають тенденції розвитку дорожньої техніки в світі. Проаналізовано характеристики розробки ґрунту виконавчим органом землерийно-транспортної машини (ЗТМ) в реальних умовах експлуатації. Проведено аналіз робочого процесу землерийно-транспортної машини. Поставлено завдання підвищення ефективності функціонування землерийно-транспортної машини при взаємодії з ґрунтом в умовах обмеженого часу на прийняття рішення. Поставлено завдання підвищення ефективності функціонування землерийно-транспортної машини при невизначеності вхідної інформації. Отримано інформацію про продуктивність і тривалості робочого циклу бульдозера при використанні GPS-управління. Проведено аналіз параметрів, що формують режим навантаження машини. Розроблено математичну модель мехатронної системи управління виконавчим органом землерийнотранспортної машини з GPS-інтенсифікатором, що дозволяє реалізувати режим адаптивної оптимізації машини. Опеределить завдання адаптивної оптимізації робочих процесів землерийно-транспортніх машин, які вирішує мехатронна система. Представлена мехатронна система управління виконавчим органом землерийно-транспортної машини, як система взаємопов'язаних функціонально-закінчених елементів. Проведено порівняльний аналіз даних традиційної системи управління і систему управління з інтенсифікатором. Проведено аналіз точкових миттєвих фотограм положення відвалу землерийнотранспортної машини, Побудовано закони розподілу величин. Обґрунтовано структура мехатронної системи подачі виконавчого органу землерийно-транспортної машини. Розроблено математичну модель мехатронної системи подачі виконавчого органу землерийно-транспортної машини з GPSінтенсифікатором. Встановлено вплив системи GPS-інтенсифікатора на техніко-економічні показники машини. Проведено порівняння експериментальних і теоретичних даних для оцінки адекватності математичної моделі руху машини з системою позиціонування реальним процесам. Проведено аналіз паливної економічності на підставі експериментальних даних. Проведено експериментальне дослідження впливу системи GPS-інтенсифікатора на техніко-економічні показники машини.