Проблеми застосування адитивних технологій для виготовлення запасних деталей машин

  • Толочко М. К. Белорусский государственный аграрный технический университет (г. Минск, Республика Беларусь)
  • Синельников В. М. Белорусский государственный аграрный технический университет (г. Минск, Республика Беларусь)
  • Сокол О. В. Белорусский государственный аграрный технический университет (г. Минск, Республика Беларусь)
Ключові слова: ремонт машин, запасні деталі, адитивні технології, економічна ефективність

Анотація

Адитивні технології можуть ефективно застосовуватися для виготовлення запчастин, необхідних для позапланових ремонтів машин, викликаних їх раптовими відмовами, особливо якщо простої машин із-за відмов призводять до значних виробничих втрат. Однак досі виготовлення запчастин за допомогою цих технологій не отримало великого поширення, що зумовлено рядом проблем, аналізу яких присвячена дана стаття. У статті виконано огляд різних видів адитивних технологій, розглянуто особливості виготовлення деталей машин з металів та полімерів з їх допомогою. Обговорено причини, що стримують широке застосування адитивних технологій для виготовлення запчастин, у тому числі, висока вартість 3D-принтерів і будівельних матеріалів, обмежені функціональні можливості 3D-принтерів і обмежений спектр будівельних матеріалів. Описана методологія оцінки економічної ефективності придбання запчастин, що виготовляються з застосуванням адитивних технологій, основу якої становить методика порівняльної оцінки витрат, пов'язаних з ремонтом, передбачають придбання запчастин, що виготовляються за різними варіантами з допомогою як адитивних, так і традиційних технологій. За результатами цієї оцінки приймається рішення про доцільність застосування адитивних технологій для виготовлення запчастин по одному з варіантів, для якого витрати, пов'язані з ремонтом, виявляються найменшими. Розглянуто окремі випадки прийняття такого рішення – виходячи з критеріїв мінімізації купівельної вартості запчастин і мінімізації тривалості їх виготовлення. Перший випадок має місце, коли необхідна запасна частина зазвичай поставляється не індивідуально, а в складі вузла або в комплекті з іншими запчастинами, причому покупна вартість вузла або пристрою набагато більше покупної вартості окремої запчастини, що виготовляється за допомогою адитивних технологій; другий – коли тривалість простою, пов'язаного з придбанням запчастини, що виготовляється за звичайними технологіями, набагато більше тривалості простою, пов'язаного з придбанням запчастини, що виготовляється за адитивною технологією.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-02-07
Як цитувати
Толочко, М., Синельников, В. і Сокол, О. (2020) «Проблеми застосування адитивних технологій для виготовлення запасних деталей машин», Науковий журнал «Інженерія природокористування» , (3(13), с. 92-101. doi: 10.37700/enm.2019.3(13).92-101.
Розділ
Конструкція і теорія сільськогосподарських машин.